هر خانم کدبانویی خوب میداند که خواباندن مرغ از شب قبل در آبلیمو و پیاز مزه مرغ را خیلی بهتر می کند. اکثر مراجع و کتابهای معتبر آشپزی می گویند مرغی که با پیاز پخته میشود، مانده اش اصلا طعم مطلوبی ندارد در حالی که  سیر خیلی بهتر بوی مرغ را بهتر خارج می کند، بنا براین ما در این دستور پخت به جای پیاز از سیر استفاده میکنیم.

دستور پخت مرغ ربی

(مواد لازم برای دو تا سه نفر)

مرغ ………………………………… یک  عدد ران مرغ + یک سینه مرغ

سیر ……………………………….. چند حبه

کره ……………………………….. 30گرم

رب ……………………………….. یک قاشق غذاخوری پر

آبلیمو …………………………… یک استکان کوچک سرخالی

نمک ………………………………به میزان لازم

زعفران دم کرده…………….دو سه قاشق

طرز تهیه

هر خانم کدبانویی خوب میداند که خواباندن مرغ از شب قبل در آبلیمو و پیاز مزه مرغ را خیلی بهتر می کند. اکثر مراجع و کتابهای معتبر آشپزی می گویند مرغی که با پیاز پخته میشود، مانده اش اصلا طعم مطلوبی ندارد در حالی که  سیر خیلی بهتر بوی مرغ را بهتر خارج می کند، بنا براین ما در این دستور پخت به جای پیاز از سیر استفاده میکنیم.

برای شروع ابتدا در تابه در دار، دو قاشق روغن و کره را می اندازیم و روی حرارت ملایم کره را آب میکنیم، سپس مرغ را داخل تابه میگذاریم و کمی حرارت را بیشتر میکنیم تا مرغ کمی سرخ شود و به قول معروف تفت  بخورد.

حبه های سیر پوست گرفته را بدون خرد کردن در تابه می اندازیم و درب تابه را برای پنج دقیقه میبندیم و حرارت را کم میکنیم  و بعد از پنج دقیقه نصف استکان آب در تابه ریخته و باز درب تابه را میبندیم تا برای 50 دقیقه با حرارت ملایم بپزد میتوانیم در کنار مرغ از سبزیجاتی مثل نخود سبز یا هویج حلقه شده در حین پخت استفاده کنیم.

بعد از 50 دقیقه مرغها را پشت و رو میکنیم. رب خوشرنگ خوشاب را با یک استکان کوچک آب و یک استکان کوچک آبلیمو رقیق کرده نمک و فلفل و زعفران دم کرده را روی مرغها میریزیم و درب تابه را باز برای نیم ساعت میبندیم تا این سس ربی کاملا به خورد مرغها برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *